onsdag 22 september 2010

Tapeter till lillans rum...

Så var det tapetseringsdags igen! Nu har jag besökt de flesta järn- och specialaffärer som säljer tapet här.... och måste säga - det finns ju inga bra tapeter! Lillan ska få ny tapet i sitt rum, 3 väggar skall målas svag rosa med skimmer i, en sån nyans att man bara skymtar lite rosa. Den 4:e väggen blir då en fondvägg och här är nu alternativen som jag står och väljer mellan! Bilden ovan är det den medaljongliknande tapeten, nedan en förstoring av mönstret. Jag vill skapa ett litet genuint gammaldags miljö åt henne, då jag har som tanke att restaurera en gammal utdragbar säng åt henne senare! Tapeten ovan har sånt otroligt fint mönster och färgkombination...men jag är dock rädd att man tröttnar på den i längden. Jag väljer att inte göra det alltför barnsligt, eftersom dom växer ur "den perioden" rätt snabbt... så jag satsar på en lite klassigare variant i stället! Denna blommiga tapet och tapeten överst med medaljongerna - det är nu mellan dessa 2 som jag står och väljer! Ge gärna kommentarer - vilken skulle ni ta?

3 kommentarer:

  1. Hei:) Veldig fin blogg!! :) Jeg liker stilen din godt! Må spørre deg om din ektorp sofa.. Er trekket (overdraget) "svanby brun"? Jeg synes den så veldig fin ut på bildene dine. Er på leting etter sofa;) Håper på svar.. :)
    Hilsen Ida:)

    SvaraRadera
  2. Hej Ida!
    Tack för dina fina kommentarer! Vår Ektorp soffa har Svanby GRÅ överdrag! Vi är mycket nöjda med färgvalet, tänkte ta VIT, men då hade nog det blivit FÖR VITT! Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Ja du..det där med tapeter är så svårt. Av dom som du visar här så tycker jag bäst om den blommiga och tror att den skulle bli superfin! :)

    Nu måste jag kika vidare här för att se vad du har sysslat med sen jag sist var här inne! :)

    //Nea

    SvaraRadera