torsdag 16 september 2010

Nnnn... som i Nellie! Oj då vad sommaren har gått fort (igen)... Har inte hunnit blogga så mycket heller! Nellie växer och för en vecka sen blev hon ½ år! Ibland önskar man att tiden kunde stå stilla så hon inte växer så fort! Hennes ½ år firade vi med betong (!), vi gjöt bokstäver i betong när vi samtidigt gjöt grunden för utebelysningsstolpar ute på gården. Här kommer lite bilder av resultatet:
Ovanpå bokstaven satte jag in ljushållare så att bokstaven samtidigt kan fungera som om man så önskar - och jag måste säga - den ser riktigt snygg ut i höstmörkret då ljusen brinner!
Nallen är inköpt från en inrednigsbutik på nätet som jag inte kunde motstå då jag shoppade hem lite andra prylar! Tyckte den passade bra med att sitta och hålla "N" sällskap!
Efter att ha gjutit detta "N" så gjöt jag också ett "W" åt min brorsson Wilmer - och kan konstatera nu efteråt att det va jättekul att få klotta i betong! Bokstäverna blev gjutna i paffbokstäver som jag köpte från en lokal hobbybutik för 5€ styck! Via hemsidan www.pandurohobby.com kan man köpa hem dom också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar