måndag 12 april 2010

Vårdukning i amerikansk stil!

Solen lyser, flugorna surrar omkring och fjärilarna solar på terassen - nu börjar våren! Äntligen! Klockan är 11 på förmiddagen och vi har redan +12 grader ute på terassen... jag bara längtar efter att möblera där ute! Tills jag får börja trädgårdspyssla så kan man drömma om amerikanska fina dukningar som denna nedan -nästan så att man känner doften av pionerna... Förra hösten planterade jag en magnolia buske, och jag hoppas så innerligt att den har klarat denna otroliga snörika vinter med 50cm snötäcke - men det borde ju vara till fördel för buskar och växter eftersom det inte blir så hård tjäl i marken och snön har en isolerande effekt på växterna... Redan nu sticker kvistarna upp under snötäcket och jag bara väntar på att den skall börja grönska! Tills dess...så njuter jag av lilla gumman som sover så sött i sin vagga här brevid mig medans jag bloggar <3 Ha d bra i vårsolen!

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig sysselsättning!

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  2. Kjempefin blogg du har. Legger deg til jeg, for her var det mye inspirasjon. Ha en skjønn dag!!

    SvaraRadera