måndag 26 april 2010

Gamla kläder får nytt liv...

Dagarna går alldeles för snabbt -tycker ni inte!? Här hinner man bara ta upp Nellie ur sängen, så är det snart läggdags igen...Dagarna och timmarna susar förbi och tycker inte att jag hinner göra någonting...men det är väl så det ska vara när man är mammaledig! På onsdag har vi planerat in Nellie´s och min första stadsresa, så fåse hur det ska gå! Skötväskan packad med blöjor och mat, så månne det inte ska gå bra ;) Det är så kul med gamla saker och framförallt gamla kläder! Nellie fick av sin farmor i helgen en gammal tröja som Nellis farfar hade när han va liten! Kvaliteten på bomullstyget är sådant som man inte ens får för pengar idag...så otroligt härligt! Gammal spets i kragen och ärmarna och med knytband -så söt! Tänkte att man kunde ta några fina fotografier när tröjan är lagom stor på henne och göra dom i gammal stil för att dokumentera arvet! Som en kul liten grej bara!

1 kommentar:

  1. Hej! Såg att du följer min blogg, roligt!

    Stort GRATTIS till er lilla Nellie, hon är jättesöt!
    Hoppas det gick bra för er tjejer att shoppa på stan :)
    Förresten, har ni bytt sovrum eller gjort om? Det var ju gult på de tidigare bilderna.
    Jag har också haft några gamla skjortor som dockkläder då jag var liten, undrar om dom finns sparade. Måste ta och leta ;)

    Sköt om er!
    Ann-Christine

    SvaraRadera