lördag 29 augusti 2009

Babytider!

Det nalkas smått hemma hos oss - kan man vara lyckligare än såhär - jag tror det är svårt! För två veckoslut sen var det dags för den årliga "antikmarknaden" här i traken igen, och eftersom jag själv inte trodde jag skulle slippa dit -bad jag min kompis hålla utkik efter en gammal vagga som skulle vara i bra skick! Till min gladaste överraskning så fick jag en vagga, och titta så fin den är (efter mycket slit!) Den var brunmålad med gammal ölfärg, och uppskattas vara från 1890-talet. Jag gjorde mitt bästa att får bort den fortfarande kladdiga ölfärgen, vilket då den slipas blir varm och kladdar ytterligare.... Men till sist fick jag den som jag ville ha den, spacklade lätt små skavanker, men lämnade också några skavanker, eftersom jag vill att den skall se gammal ut fastän den är uppslipad- och målad. Detta är slutresultatet:

3 kommentarer:

  1. Sååå underbart fint!! Babytiden är lyckliga tider! Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbar! Och stort grattis till bebisen i magen!

    kram

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka o me såna nyheter... grattis! :)

    SvaraRadera