lördag 21 februari 2009

Tambur

Gokväll! Tack alla Ni för era kommentarer! Det är väldigt inspirerande när man själv är ny på allt vad som heter "Blogg" att få så fina kommentarer. Här kommer mitt inlägg för ikväll: det är detaljbilder från vår tambur. Farmors gamla silverbricka som ett underlägg till flera varv med fat och en lite stormlykta med ett ljus i. Brickan är köpt från Blossom i Vasa, och under julen såldes dom också i rött! Jag hittade gamla brädor bakom vårt garage i somras som var härligt slitna - vad gör man med dom?... Jo, jag "mjölkade" dom med vit färg (vattenutspädd vattenbaserad möbelfärg), sedan sökte jag upp konsoller som skulle passa stilen, och dom hittade jag från Indiska. Spraymålade konsollerna vita och satte upp hyllan i tamburen! Själv blev jag ganska nöjd med slutresultatet =) Ha en riktigt skön helg - jag går och tittar om mina kycklingrullader är färigt stekta!

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för linken till min lilla nätbod! Fin blogg du har, är det ok om jag länkar hit från min blogg? Gillar din inredningsstil och inspirerande idéer!

    Trevlig fortsättning på veckoslutet,

    Lena

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jo visst - det är ju bara kul! =)
    Jag strävar till att ha många bra länkar på min blogg - alltid när man söker någonting i viss stil så minns man ej eller hittar ej dit - så med hjälp av blogglinkarna så blir det ju behändigt! =)

    SvaraRadera
  3. Hyllan är jättefin som du gjort själv! Det är så snyggt med gamla nötta plankor, så du kan vara lycklig som hittade dem bakom garaget!
    Kram S.

    SvaraRadera
  4. Så snygg hylla! Har själv funderat på en liknande i vårt allrum.
    Du har snygga bilder på din blogg, såna saker jag gillar.
    Tack för hälsningen hos mig och jag är smickrad att du följer min blogg :)
    Ha en skön söndag! Själv ska jag mest bara slappa...

    SvaraRadera